Veel gestelde vragen over OnlineDeurenKopen.nl

Klantenservice
Telefoon: 0485-728000

Kan ik een showroom bezoeken?
Jazeker, dat is mogelijk. Klik hier voor de openingstijden en adressen van onze showrooms.

Moet ik verzendkosten betalen?
Onze deuren worden bezorgd door onze transport partner in heel Nederland.  Voor de bezorging vragen wij bij een orderwaarde onder de € 750,- een vergoeding van € 70,00 (excl de Waddeneilanden, neemt u hiervoor contact op met de klantenservice). Voor het thuisbezorgen van deurbeslag en producten die verzonden kunnen worden met pakketdienst  vragen we standaard € 10,00 incl. BTW voor leveringen in Nederland. Lees meer

Kan ik de bestelling ook afhalen?
Dat is zeker mogelijk. Tijdens het bestellen kunt u aangeven dat u uw bestelling wilt afhalen bij onze vestiging in Wanroij. U wordt gebeld of gemaild wanneer het bestelde artikel bij ons aanwezig is. Tijdens openingstijden kunt u uw bestelling afhalen in de bouwshop. Verzendkosten worden uiteraard niet berekend wanneer u zelf uw bestelling komt afhalen.

Wanneer wordt de bestelling geleverd?
Onlinedeurenkopen doet er alles aan om de artikelen zo snel mogelijk uit te leveren. In de praktijk zijn wij echter afhankelijk van de fabrikanten en leveranciers van de producten. Het kan voorkomen dat er geheel buiten onze schuld om vertragingen optreden bij de fabrikanten en/of leveranciers. Wanneer de exacte levertijd bij ons bekend is (na plaatsing van de bestelling) ontvangt u via e-mail de voortgang van uw bestelling. 

Wat zijn de levertijden?

Deuren: De levertijden die bij het product vermeld staan en worden getoond tijdens het afrekenen, zijn indicatief en kunnen nooit als bindend worden beschouwd. Een groot aantal artikelen zijn uit voorraad van de leverancier leverbaar en hebben een levertijd van circa 1,5-2 weken. Overige producten zijn afhankelijk van de productiecapaciteit van de leverancier en worden op maat gemaakt. Het is mogelijk dat vanwege een onvoorziene grote aanvraag bepaalde producten tijdelijk niet bij de leverancier op voorraad staan.
 
Deurbeslag: De levertijden die bij het product vermeld staan en worden getoond tijdens het afrekenen, zijn indicatief en kunnen nooit als bindend worden beschouwd. Ook het deurbeslag staat bij de leverancier op voorraad. Deurbeslag van Skantrae wordt rechtstreek vanuit de leverancier verstuurd via pakketdienst. De levertijd van het Intersteel deurbeslag is +/- 2 weken. 

Wacht met het inschakelen van een timmerman, aannemer, schilder of hulp bij het afhangen van deuren totdat u deze ook daadwerkelijk in huis heeft. U loopt dan geen risico op ongemak of extra kosten in het geval de levering vertraging heeft opgelopen.

Mijn afleveradres is niet bereikbaar voor een vrachtwagen, wat nu?
Onze transporteur bezorgt de deuren met een vrachtwagen. Deze vrachtwagen is minder geschikt voor smalle paadjes, zandpaden en overige onverharde wegen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice om een alternatief te bespreken.

Kan ik informatie over de specifieke afmetingen krijgen?
Niet bij alle producten staan alle afmetingen vermeld. Deze afmetingen kunnen we voor u opvragen bij de leverancier. Stuur ons dan een e-mail met een eenduidige omschrijving van het product waarvan u bepaalde specifieke afmetingen wenst te ontvangen. Uiteraard kunt ook onze klantenservice voor advies.

Wat is het verschil tussen opdek en stompe deuren?
Binnendeuren zijn leverbaar in een stompe- en/of opdekuitvoering. Een stompe deur wordt met scharnieren afgehangen en valt geheel in het kozijn. Een opdekdeur wordt afgehangen met paumelles en valt gedeeltelijk in het kozijn. Bij stompe, onbewerkte binnendeuren is de draairichting niet van belang. Daarentegen dient u bij bestelling van een opdekdeur wel de draairichting aan te geven. Lees meer

Moeten de deuren nog geverfd worden?
Deuren van het merk Svedex zijn altijd afgelakt met een sterke en krasvaste lak. Deuren van de merken Weekamp en Skantrae zijn doorgaans niet afgelakt en worden alleen voorzien van een grondverf laag. Tenzij dit nadrukkelijk vermeld wordt in de productomschrijving. Deze deuren dient u dus zelf af te lakken.

Hoe snel krijg ik antwoord op mijn mail?
Wij doen ons best om op iedere aanvraag of melding binnen 1 werkdag te reageren. Heeft u na 2 werkdagen nog geen reactie van ons ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op: 0485-728000.  Als u een service-  of offerte-aanvraag heeft gedaan is het niet altijd mogelijk om in 2 werkdagen inhoudelijk op de aanvraag te reageren. Dit komt omdat we in veel gevallen voor uw aanvraag extra informatie moeten opvragen bij de fabrikant of leverancier. De reactie kan in die gevallen een aantal dagen duren. Mocht u benieuwd zijn naar de status van uw aanvraag dan kunt u mailen naar klantenservice@onlinedeurenkopen.nl of bellen naar tel. 0485-728000.

Kunt u ook de montage verzorgen?
Wij hebben geen montageservice. Hiervoor kunt het beste contact opnemen met een lokale timmmerman of klussenbedrijf.

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
Ja.

Hoe werkt een betaling via Multi Safepay?
Voor de afhandeling van uw betaling maken wij gebruik van de diensten van MultiSafepay. U kunt hierbij kiezen uit betaling via Ideal, Overschrijving, VISA, Maestro, Mastercard, Klarna achteraf betalen, Apple Pay (alleen op Apple apparaten), Google Pay, Klarna (achteraf betalen) of Bancontact. U betaalt uw bestelling dus niet aan Onlinedeurenkopen.nl, maar aan MultiSafepay ten behoeve van Onlinedeurenkopen.nl. 

Is betalen met iDeal veilig?
Met iDeal kunt u snel, vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDeal is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDeal net zo veilig is als internetbankieren.

Hoe kan ik betalen vanuit Belgie?
Bancontact / Mister Cash is de Belgische variant van iDeal en werkt op dezelfde wijze. Alle Belgische klanten die gebruik maken van internetbankieren, kunnen gebruik maken van Bancontact / Mister Cash. Ze kunnen direct hun aankopen betalen in een voor hun vertrouwde bankomgeving. Uiteraard kunt u ook gebruik maken van de creditcards: VISA, Maestro en Mastercard

Hoe werkt de betaalmethode 'overschrijving'?
Via de betaalmethode overschrijving maakt u handmatig het totaalbedrag over. Nadat u de order heeft geplaatst en als betalingsmethode 'overschrijving'  heeft gekozen ontvangt u een e-mail met daarin de instructies hoe u de betaling kunt doen en naar welk rekening u het totaalbedrag kunt overschrijven. Gebruik hiervoor ook alleen het bankrekeningnummer dat vermeld is in de e-mail. Het verwerken van de betaling via 'overschrijving' kan enkele dagen duren. Zodra wij de terugkoppeling hebben gekregen dat de betaling is bijgeschreven zullen wij de order verwerken. U wordt via e-mail op de hoogte gehouden over de voortgang.

Hoe werkt de betalingsmethode ‘Klarna’
Via de betalingsmethode Klarna wordt de mogelijkheid geboden om direct te betalen, na ontvangst van de bestelling te betalen of te betalen in 3 termijnen. Tijdens het afrekenen kunt u kiezen voor de betalingsmethode ‘Klarna’. Na het bevestigen van de bestelling wordt u doorgestuurd naar Klarna. U krijgt een keuzescherm met de volgende keuzes:

- Betaal later in 30 dagen. Nadat u uw bestelling heeft ontvangen ontvangt u van Klarna een betaalverzoek per e-mail. U kunt vervolgens kiezen om direct te betalen of uiterlijk na 30 dagen. De betaling verloopt via IDEAL.
- Betaal in 3 delen. Klarna splitst de betaling in 3 delen. Bij aankoop, na 30 dagen en na 60 dagen. De betaling verloopt via automatische incasso.
- Betaal nu, je betaalt direct na aankoop. De betaling verloopt via IDEAL.

Wilt u meer weten over de betalingsmethode en de Klarna kopersbescherming lees dan meer op de website van Klarna https://www.klarna.com/nl/smoooth/

Er zijn geen rentekosten verschuldigd.

Betalen met Klarna is niet mogelijk voor zakelijke klanten.

Hoe werkt de betaalmethode in3
In3 - In 3 keer betalen met 0% rente. Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met in3 ofkiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.

Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verwerkt. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje zodra je een nieuwe betaling moet doen.

OnlineDeurenKopen.nl kan geen vragen beantwoorden met betrekking tot openstaande betalingen. Hiervoor neem je contact op met In3.

LET OP! Deze betaalmogelijkheid is alleen beschikbaar in combinatie met een Nederlands adres.

Ik heb een betaling gedaan met iDeal, hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
Bij het afrekenen van de bestelling kunt u iDeal aanklikken. Na de bevestiging komt u op de iDeal-pagina, waar u uw bank kunt selecteren. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden meteen geïnformeerd dat de bestelling is betaald. 

Wanneer u een bestelling met iDeal betaalt, krijgt u nadat u akkoord heeft gegeven een bevestiging van uw bank. Ook vindt u direct na de betaling, deze betaling terug in uw rekeningoverzicht binnen de internetbankieromgeving. Wanneer u de betaling heeft afgerond, kunt u direct inloggen bij uw bank en in uw eigen rekeningoverzicht de betaling terugvinden.

Ik heb een betaling gedaan via creditcard, hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
Bij het afrekenen van de bestelling kunt u kiezen voor VISA, Maestro of Mastercard. Na de bevestiging komt u op de betaalpagina van MultiSafepay, hier voert u de benodigde creditcardgegevens in. Na bevestiging wordt direct uw creditcard belast met het totale orderbedag en wij worden meteen geïnformeerd dat de bestelling is betaald. 

Wanneer u een bestelling met iDeal betaalt, krijgt u nadat u akkoord heeft gegeven een bevestiging van uw bank. Ook vindt u direct na de betaling, deze betaling terug in uw rekeningoverzicht binnen de internetbankieromgeving. Wanneer u de betaling heeft afgerond, kunt u direct inloggen bij uw bank en in uw eigen rekeningoverzicht de betaling terugvinden.

Wanneer krijg ik een factuur van mijn bestelling?
Normaal gesproken ontvangt u binnen enkele minuten een bevestigingsmail van uw bestelling op het door u opgegeven e-mail adres. In deze mail staan uw gegevens en een overzicht van de aangekochte producten. Als u deze e-mail niet ontvangen heeft, dan is deze e-mail waarschijnlijk  als 'spam' aangezien en is de e-mail in uw 'spambox' of 'ongewenste e-mail'  terecht gekomen. Direct nadat de betaling is voldaan ontvangt u per e-mail een factuur. Ontvangt u deze e-mail niet, stuur ons dan een mailtje naar klantenservice@onlinedeurenkopen.nl

Kan ik betalen via een bouwdepot?
Wanneer u de factuur via een bouwdepot wilt betalen kunt u kiezen voor de betaalmethode vooruitbetaling. U ontvangt van onze betaalprovider MultiSafepay, per e-mail, instructies naar welke bankrekening en onder vermelding van welk betalingskenmerk u de betaling kunt overmaken. Via e-mail ontvangt u een factuur. Samen met de betaalinstructies kunt u deze indienen bij uw bank voor betaling uit het bouwdepot.

Mijn bestelling vertoont schade, wat nu?
Bij ontvangst dient u uw bestelling direct te controleren op juistheid (type en aantal) en eventuele transportschade.  Na ondertekening van de vrachtbrief van de transporteur accepteert u de zending in juiste staat te hebben ontvangen en kunnen wij geen verantwoording meer nemen voor eventuele beschadigingen. Het is dan immers niet meer onomstotelijk te achterhalen waar de oorzaak ligt. In geval van schade maakt u een notitie op de vrachtbrief, of weigert u de zending. Wij verzoeken u het gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken zodat we het probleem naar alle tevredenheid kunnen oplossen. Hierbij kunt u denken aan gratis ophalen en herlevering van de deur(en), geld terug storting of wellicht een eenmalige 'showroom'korting. Klik hier voor meer informatie.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Niet helemaal tevreden met de aankoop bij Onlinedeurenkopen.nl? Ook in dat geval biedt Onlinedeurenkopen.nl een prima service. Niet beschadigde voorraad-artikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst terug worden gestuurd naar Onlinedeurenkopen.nl. Het betreffende artikel moet bij voorkeur compleet, ongebruikt en in de oorspronkelijke verpakking blijven. U draagt zelf de kosten en het risico voor de retourzending. Voor producten waarvan de verpakking is beschadigd of ontbreekt kan een waardervermindering in rekening worden gebracht. Deuren waarbij het glas in de fabriek is geplaatst en/of deuren waarbij bewerkingen zijn aangebracht kunnen niet worden geruild. Dit soort deuren vallen onder de noemer maatwerk en maatwerk valt buiten het herroepingsrecht. Klik hier voor meer informatie over ruilen en retourneren.

Kan ik een maatwerkdeur retour sturen?
Voor bepaalde goederen en diensten geldt het herroepingrecht niet. Het gaat hierbij om goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk.  Dus deuren waar een bewerking aan is uitgevoerd, zoals een brievensleuf of een slotgat, nemen wij niet retour. Maatwerkdeuren worden dus niet retour genomen. Voor deze deuren geldt de fabrieksgarantie. Klik hier voor meer informatie over ruilen en retourneren.

Zit er garantie op mijn producten?
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Ik heb een klacht, hoe kan ik deze melden?
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via e-mail (klantenservice@onlinedeurenkopen.nl) of telefonisch (0485-728000). U krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Komen we er samen niet uit of bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Hoe kan ik de dagschoot van mijn Mauer slot omdraaien?
Klik hier om een instructie te lezen over hoe je de dagschoot van een Mauer slot kan omdraaien (pdf opent in een apart scherm).

Reviews / beoordelingen

Op onze webshop vertonen wij reviews van klanten. De reviews die wij tonen zijn reviews van echte klanten. Wij werken voor het verzamelen van reviews samen met het bedrijf Kiyoh, zij zorgen er ook voor dat er alleen geverifieerde reviews op onze webshop geplaatst worden. Het staat klanten vrij om een review te plaatsen. Wij betalen klanten niet voor het plaatsen van een review. Wanneer u klant bent en ook een review wilt plaatsen kunt u dit doen via: https://www.kiyoh.com/invite-link/1046957/onlinedeurenkopen?lang=nl . Wilt u meer lezen hoe Kiyoh betrouwbare reviews verwerkt? Klik dan op de volgende link: https://kiyoh.com/betrouwbare-reviews/ . Hoe onze partner, Kiyoh, reviews behandeld en verzameld is te lezen via de link: https://kiyoh.com/informatie-voor-consumenten/ 

Ik zoek ook nog.....
Kunt u in onze webshop niet alles vinden? Laat het ons weten! We proberen ons online assortiment constant te vernieuwen en te verbreden.