Ruilen en retourneren

1. U heeft een verkeerd of beschadigd product ontvangen
Bij ontvangst dient u uw bestelling direct te controleren op juistheid (type en aantal) en eventuele transportschade. Wij adviseren u met klem te controleren op beschadigingen alvorens u de vrachtbrief ondertekend. Bij ondertekening van de vrachtbrief van de transporteur accepteert u de zending in juiste staat te hebben ontvangen. In geval van schade maakt u een notitie op de vrachtbrief, of weigert u de zending.  Breng ons in ieder geval direct op de hoogte, zodat wij meteen het probleem naar alle tevredenheid op kunnen lossen. 
  
2. U heeft het juiste product onvangen, maar het voldoet niet aan uw verwachting
In deze situatie kunt u zich beroepen op het zichttermijn van 14 dagen en kunt u het product naar ons retour sturen. Dit retour sturen is op uw risico, eventuele kosten die hiermee gemoeid zijn, zijn voor uw rekening.

Bij deuren dient u het product niet direct terug te sturen. (Binnen)Deuren kunnen door het formaat en gewicht niet verstuurd worden via gebruikelijke pakketdiensten. Neem contact op met onze service afdeling, zij informeren u over de juiste manier van retour sturen of retour bengen naar één van onze showrooms. Wij kunnen deuren alleen retour nemen als de originele folie rondom de deur onbeschadigd en onbeschreven is. Het karton mag wel open gemaakt zijn om de staat van de deur te controleren. Zorg er echter wel voor dat de deur opnieuw in het karton ingepakt kan worden, zodat de deuren onbeschadigd retour gestuurd kunnen worden.

Uitzonderingen

Voor bepaalde goederen en diensten geldt het herroepingrecht niet. Het gaat hierbij om goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk. Dus deuren waar een bewerking aan is uitgevoerd, zoals o.a. een brievensleuf of een slotgat, nemen wij niet retour. Ook maatwerkdeuren worden niet retour genomen (o.a. alle Svedex deuren). Voor deze deuren geldt de fabrieksgarantie. Ook het annuleren van uw bestelling (voor levering) is na het voldoen van de betaling niet meer mogelijk omdat deze direct door de leverancier in productie wordt genomen.

Let op! In het geval van een herlevering of nieuwe levering kan een deur die retour moet niet zomaar meegegeven worden aan de chauffeur. Retour deuren moeten altijd worden aangemeld via onze service afdeling. De medewerkers van de service afdeling informeren u over de juiste werkwijze.

RETOURNEREN - DE PROCEDURE

1. Stel ons binnen 14 dagen, ingaande de dag na ontvangst van het product, op de hoogte dat u gebruik wilt maken van het recht op ontbinding van de koop. Dit kan zowel per mail (info@onlinedeurenkopen.nl) als per telefoon 0485 - 728 000
2. Stuur nooit zomaar een product terug zonder kopie van uw factuur of retourformulier. Wij kunnen dan niet achterhalen van wie het product afkomstig is. Download het retourformulier
3. Zorg voor een goede verpakking, zodat de bestelling ongeschonden bij ons aankomt. 
4. Ongefrankeerde of onder rembours opgestuurde pakketten worden wel door ons aangenomen, maar deze kosten worden vervolgens aan u doorberekend.
5. Vul het retourformulier in en verzend deze samen met de artikelen die u wilt annuleren naar onderstaand adres:

Onlinedeurenkopen.nl
Bus 3
5446 NB Wanroij

Bij ontvangst van uw retourzending zullen wij controleren of deze conform bovenstaande voorwaarden is afgeleverd. Wij zullen dan het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugstorten op uw bankrekening.