Ruilen & retourneren

1. U heeft een verkeerd of beschadigd product ontvangen
Bij ontvangst dient u uw bestelling direct te controleren op juistheid (type en aantal) en eventuele transportschade. Wij adviseren u met klem te controleren op beschadigingen alvorens u de vrachtbrief ondertekend. Bij ondertekening van de vrachtbrief van de transporteur accepteert u de zending in juiste staat te hebben ontvangen. In geval van schade maakt u een notitie op de vrachtbrief, of weigert u de zending. Wij verzoeken u het gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken zodat we het probleem naar alle tevredenheid kunnen oplossen.
  
2. U heeft het juiste product onvangen, maar het voldoet niet aan uw verwachting
In deze situatie kunt u zich beroepen op het zichttermijn van 14 dagen en kunt u het product naar ons retour sturen. Dit retour sturen is op uw risico, eventuele kosten die hiermee gemoeid zijn, zijn voor uw rekening.

(Binnen)Deuren kunnen door het formaat en gewicht niet verstuurd worden via gebruikelijke pakketdiensten. Neem bij voorkeur contact op met onze service afdeling, zij informeren u over de juiste manier van retour sturen of retour brengen naar ons magazijn in Wanroij. Zorg voor een goede verpakking, zodat de bestelling ongeschonden bij ons aankomt. Voor producten waarvan de verpakking is beschadigd of ontbreekt kan een waardervermindering in rekening worden gebracht. 

Uitzonderingen
Voor bepaalde goederen en diensten geldt het herroepingrecht niet. Het gaat hierbij om goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk. Dus deuren waar een bewerking aan is uitgevoerd, zoals o.a. een brievensleuf of een slotgat, nemen wij niet retour. Ook maatwerkdeuren worden niet retour genomen (o.a. alle Svedex deuren). Voor deze deuren geldt de fabrieksgarantie. Ook het annuleren van uw bestelling (voor levering) is na het voldoen van de betaling niet meer mogelijk omdat deze direct door de leverancier in productie wordt genomen.

Let op! In het geval van een herlevering of nieuwe levering kan een deur die retour moet niet zomaar meegegeven worden aan de chauffeur. De medewerkers van de service afdeling informeren u over de juiste werkwijze.

Retourprocedure

Wij verzoeken u om onderstaande stappen door te nemen:

  1. Retourneer binnen 14 dagen, ingaande de dag na ontvangst van het product, de te retourneren producten. Bij het te retourneren product laat u weten gebruik te willen maken om de overeenkomst te herroepen (zie ook het onderdeel 'Wettelijk herroepingsrecht'. Bij voorkeur raden wij u aan om contact op te nemen met onze klantenservice om de retour te melden. Dit kan zowel per mail (klantenservice@onlinedeurenkopen.nl) als per telefoon 0485 - 728 000
  2. Stuur nooit zomaar een product terug zonder kopie van uw factuur of retourformulier. Wij kunnen dan niet achterhalen van wie het product afkomstig is. Download het retourformulier .
  3. Zorg voor een goede verpakking, zodat de bestelling ongeschonden bij ons aankomt. Voor producten waarvan de verpakking is beschadigd of ontbreekt kan een waardervermindering in rekening worden gebracht. 
  4. Ongefrankeerde of onder rembours opgestuurde pakketten worden wel door ons aangenomen, maar deze kosten worden vervolgens aan u doorberekend.
  5. Vul het retourformulier in en verzend deze samen met de artikelen die u wilt annuleren naar het onderstaande retouradres.
  6. Bij ontvangst van uw retourzending zullen wij controleren of deze conform bovenstaande voorwaarden is afgeleverd. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten in het geval van retournering van een volledige order) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen. Dit doen we op dezelfde manier als u de betaling heeft gedaan.

Wettelijk herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (klik hier), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Ons retouradres
Bouwmaterialen Centen B.V.
t.a.v. OnlineDeurenKopen.nl
Bus 3
5446 NB Wanroij

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Niet tevreden?

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).